08.04.2020 Українська мова. Читання.

Тема: Поняття про текст

8 квітня
Дистанційне навчання

1.Повторення вивченого.

 

Ви, напевне,скажете:"Що ж це за нова тема, адже ми вже знаємо, що таке текст і навіть перечитали уже не одну книжку тих текстів!"
Ви, звісно, маєте рацію. Ми уже знайомились з цією темою, і навіть знаємо будову тексту (а ти пам'ятаєш яка будова тексту?).
Але ми знаємо ще не все. Адже щоразу на уроках ми дізнаємось усе більше і більше.


Яке речення було не на своєму місці?
 (Підказка: це речення із словом дуб, воно повинне стояти першим.)

2.Робота з підручником

 ст.90-91
Прочитай правило про текст.
Якщо ти забудеш, що таке текст, ти зможеш прочитати його ще раз і згадати. Це правило допоможе тобі пройти тест на наступному уроці.
Вправа 1.
Вправа містить у собі багато завдань. Давай виконувати їх послідовно:
  1. Прочитай першу частину вправи.
  2. Давай разом визначимо - це текст, чи ні
  • тут є кілька речень
  • речення логічно доповнюють одне одного (тобто про одне й те ж)
  • доводять спільну думку, мають спільну тему ( можна сказати одним словом про що це? про ліхтар
  • АЛЕ👆 серед цих речень зустрічаються "зайві" речення ( про варення, про зебру)
  • вони точно не підходять до нашої теми "ліхтар"
👀Прочитай текст без зайвих речень. Тепер ми можемо точно сказати, що це - текст.
  1. Прочитай другу частину вправи.
  2. А це - текст?
  3. Чим вони схожі з попереднім текстом, а чим відрізняються?
  4. Прочитай чорні слова у тексті. На які питання вони відповідають? Яка це частина мови? (підказка: дієслово)
  5. Чи може ці дії робити неживий предмет? Отже, ці слова вжито у тексті у переносному значенні.
  6. Спиши перше речення, встанови у ньому зв'язок слів.

3.Відпочиваємо!

4.Читаємо, міркуємо

Прочитай речення у вправі 2

Визнач, це текст чи ні? Працюй за поданою схемою.
Про що розповідається у тексті? Придумай  йому назву.

 5.Складання тексту.

У вправі 3 усі речення тексту перемішались. 😮 Треба їх переставити на свої місця.
А ми ж знаємо, що у тексті речення повинні розташовуватись послідовно, тобто :
  • Першими стять речення, які повідомляють, з чого усе почалось?
  • Далі  - речення які розказують, що робили головні герої.
  • І останнім буде речення - чим усе закінчилось, який вийшов результат спільної праці.
Запиши текст у зошит.



6. Оціни свою роботу

Будь-яким способом, який тобі більше подобається.
До речі, я хочу дізнатись, яка руханка тобі найбільше подобається?
Напиши у коментарях👇, і завтра я її вставлю в урок.

Немає коментарів:

Дописати коментар