26.03.2020 Українська мова.Читання.

"Ніхто не знає, яка в нього сила, доки не спробує."

А ти погоджуєшся з таким висловом? Дуже часто людина боїться щось зробити, бо не знає - зможе вона це чи ні. Та насправді ніколи не треба боятися. Якщо справа добра, корисна і не шкодить здоров'ю - то треба обов'язково спробувати! А як не вийде, то іще раз спробувати, і ще... І, врешті, тобі все вдасться! 

Ти всього навчишся!

Переглянь відео. 

Як звуть героїв мультфільма? 
Ти вже здогадалась/здогадався, яке було останнє речення за метою висловлювання?

Тема: Спонукальні  речення. Редагування речень.

На уроці ми:
  • розглянемо ознаки спонукальних речень
  • будемо знаходити спонукальні речення серед інших
  • навчимось перетворювати розповідні речення в спонукальні і навпаки.
  • вдосконалюватимемо уміння вести діалог
  • ну і,як завжди, будемо писати, читати і відпочивати!

26 березня
Дистанційне навчання

1. Робота зі словом

💣Хочу звернути вашу увагу на розбір слів. У ваших минулих роботах були допущені помилки. Перевірте, будь ласка, і виправте їх.
За-єць  - о = о =    (буква є позначає два звука Й = та Е о, звук ц м'який = )
Вед-мідь  -о-=о= (звук м пом'якшився звуком і, а звук д м'який)
Шо-фер  -о-о-  
Не забувайте: коли ділимо на склади - одна приголосна буква  не склад) 

👫Склади і запиши таке речення, на яке буде відповідь: "Сьогодні четвер."
Чим відрізняються питальні і спонукальні речення?

2.Робота з підручником

✏Вправа 1 ст.79
Зверни увагу на те, як записуються звертання. Це слова - істоти чи неістоти, до яких звертаються.
👀Усі слова під час звертання набувають кличної форми. Як же правильно звертатись?
Аліса - Алісо
Аня - Аню
Кіра - Кіро                       Продовжуй...
Саша -
Ваня -
Влада -
Мар'яна -
Хмарка -
Сонечко -                 і так далі...

✏Виконай письмово вправу 3.
У спонукальних реченнях не забудь змінити ім'я на кличну форму. А після звертання постав кому.
☝Не забувай про знаки у кінці речення.

🙉Як же відрізнити спонукальні речення від інших?
Нам допоможе ДІЄСЛОВО!
У розповідних та питальних реченнях розповідають що робить істота чи неістота - іменник.
ХТО? - ЩО РОБИТЬ? що робив? що робитиме?  Тато спить. Мама їла. Бабуся читатиме.
А у питальних - ЩО РОБИ? Тату, спи. Мамо,їж. Бабусю, читай.

Отже, ознаки спонукальних речень:


  • звертання (хоча його може і не бути: Біжи зараз додому. до кого звертаються? не відомо)
  • у спонукальному реченні висловлюється прохання, порада, наказ або заклик)
  • дієслова відповідають на питання - ЩО РОБИ?, ЩО ЗРОБИ? ЩО РОБІТЬ?
✏Виконай вправу 2. Знайди серед усіх речень спонукальні і запиши їх у зошит.

3.Відпочивай!

У пісні теж є спонукальні речення: Роби так. Посміхнись. Плескай у долоні. 

4.Читаємо і розмовляємо 👪

Прочитай діалог із вправи 4.
Яких слів не вистачає? Придумай їх і скажи.
Поклич на допомогу когось із рідних.
Читайте діалог в особах.
Поміняйтесь ролями. Читайте виразно.
Чому Даринка не виконувала прохання?
Що можна сказати про таку дівчинку?

Прочитай пісеньки-заклички  із вправи 5.
Чим вони схожі, і чим відрізняються?
Кого кличуть у першому віршику? 
До кого звертаються у другому?
Вивчи один віршик напам'ять і розкажи рідним.

5. Оцінюємо свою роботу.

Згадай, у класі ми вже працювали з такою схемою:
Оціни свою роботу на цьому уроці. знайди на схемі чоловічка, який почувається так само як і ти. Намалюй його в зошиті.  Закінчи речення:

І не забувай - роби, і тобі все вдасться!




Перейти на головну сторінку

Немає коментарів:

Дописати коментар